top of page
Search
  • Writer's pictureMarian Baban

De ce sa practicam sporturile nautice

https://www.slabsaugras.ro/tag/marian-baban/

Marian Baban, vicecampion mondial si european: „Kaiac-canoe intareste increderea in sine si respectul pentru natura!

A practicat kaiacul sprint (flat water) timp de 21 de ani si a obtinut numeroase titluri nationale, dar si medalii la Campionatele Europene si Mondiale. A reprezentat Romania la doua editii ale Jocurilor Olimpice, Sydney 2000 si Atena 2004. Se declara indragostit iremediabil de sporturile cu vasle si face tot posibilul sa transmita o parte din pasiunea lui tinerei generatii, organizand cursuri de initiere si diverse evenimente de socializare menite sa le promoveze. Marian Baban (41 de ani) este numele lui. Va invitam sa-l cunoasteti!

Slab sau Gras: In vremurile in care tinerii erau fascinati de fotbal si alte sporturi populare, cum ai reusit sa iei contact cu kaiac-canoe?

Marian Baban: Pur si simplu, s-a intamplat. A intrat un profesor in sala de clasa si a selectat cativa copii pentru a participa la o selectie ce presupunea anumite probe fizice.

Descrie-ne, pe scurt, parcursul tau in acest sport?

Am inceput la varsta de 12 ani, in luna octombrie, cand afara era frig si practic nu am facut cunostinta direct cu kaiacul. Am petrecut o toamna si o iarna in sala de sport. Imediat ce temperatura ne-a permis, am inceput kaiacul si a fost dragoste la prima vedere. In doi ani am iesit campion national, la 16 ani am fost selectat in lotul national, iar peste un an am participat la primul Campionat Mondial de juniori. Pe toata perioada junioratului am reusit in fiecare an sa castig titlul de campion national. La 18 ani am fost selectat in lotul Olimpic al Romaniei chiar de catre domnul Ivan Patzachin. Am continuat seria de medalii de aur la nationale, iar pe plan international ma mandresc cu 3 medalii de argint si doua de bronz la Campionatele Europene, 3 medalii de argint la Campionatele Mondiale si doua participari la Jocurile Olimpice, Sydney 2000 si Atena 2004. Mi-am incheiat cariera sportiva la varsta de 33 de ani, dupa 21 de ani de vaslit in kaiac.

Ce inseamna sa fii sportiv de performanta la aceasta disciplina? Unde si cat te antrenai?

Insemna munca, ambitie, perseverenta. Rezultatele vin dupa ani de munca, chiar daca esti talentat. Pana sa fiu selectat la lotul national, ma antrenam pe Dunare in orasul natal Turnu Magurele dupa orele de curs. Ulterior, am continuat in bazele nautice ale Federatiei Romane de Kaiac Canoe, in conditii mult superioare si cu o mai mare frecventa.

Daca nu ai fi facut kaiac, ce alt sport ai fi preferat?

Sigur as fi facut atletism, am si participat la cateva concursuri la rugamintea profesorului de sport de la scoala, stiind ca fac kaiac si am o buna pregatire fizica. Am luat si cateva medalii pe plan local.

De ce ar trebui un parinte sa-si incurajeze copilul sa practice kaiac-canoe?

Pentru ca e un sport care se practica in aer liber, pentru ca iti intareste increderea in sine (nu oricine are curajul sa infrunte apele, desi nu este deloc periculos), pentru ca in procesul de pregatire se practica alte cateva sporturi complementare cum ar fi inot, alergare, gimnastica, antrenamente de dezvoltare a fortei, pentru ca dezvolta echilibrul si atentia distributiva, pentru ca se poate practica la orice varsta (sunt kaiacisti care vaslesc si la 70 de ani) si, nu in ultimul rand, pentru ca intareste respectul pentru natura.


246 views0 comments

Recent Posts

See All

Caiac Polo in Bucuresti

https://antenasport.ro/alte-sporturi/vaslesc-catre-gol-6450.html?fbclid=IwAR0pYXwCvpEtn2KhdWiAZkubd_PraBOhH93VzYiMMhIsKKiqhArEm_m3VKE

Post: Blog2_Post
bottom of page